ÖKA FÖRSÄLJNINGEN MED ARBETSKLÄDER FRÅN MASCOT

    Det var tidigt under 2022, och mer specifikt april. NMBS-mässan var i full gång. Representanter från St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd. var närvarande på mässan. För er som inte känner till NMBS-mässan är det ett utmärkt tillfälle att prata med likasinnade personer inom branschen. Det är dessutom en chans för företag att visa upp sina produkter och nya innovationer, sociala eller miljövänliga initiativ eller för att demonstrera eller hålla interaktiva presentationer av sina produkter eller sitt företag. Utöver detta är det en utmärkt plats för inköpare att få rabatter på beställningar som de lägger direkt i stånden från företag som levererar expertis och produkter till branschen. Alla leverantörer erbjuder utmärkta rabatter på beställningar som görs på mässan.

    MASCOT var på plats på NMBS-mässan 2022.

    st andrews shop

    Varför valde vi MASCOT?

    Vi hade länge letat efter en pålitlig och kvalitetsmedveten klädleverantör.

    MASCOT riktar sig mot en marknad som snabbt växer. Det kommer alltid finnas kläder till bra priser. MASCOT erbjuder kläder till priser som ligger något högre än genomsnittet, men kvaliteten jämfört med konkurrenterna var enorm. Vi älskade klädernas kvalitet och när vi pratade med våra kollegor och kunder inom byggbranschen kunde vi bekräfta att det fanns en marknad för arbetskläder av god kvalitet.

    Hur marknadsför vi de nya kläderna?

    Vi installerade ett helt nytt klädställ för MASCOT:s arbetskläder i alla våra butiker, vilket var stort nog att visa upp en liten del av MASCOT:s sortiment. Bredvid varje ställ fanns omfattande och lättlästa broschyrer med tillhörande QR-koder, som kan skannas för att visa varje produktserie för allt från målning och trädgårdsarbete till kläder för byggarbetsplatser och med hög synlighet. Det var ett bra sätt att ge våra kunder enkel tillgång till serierna utan att de blir överväldigade av en gigantisk produktbroschyr med flera sidor.

    Vi satte sedan upp vår första skyltdocka. Skyltdockan har varit riktigt bra för att fånga våra kunders uppmärksamhet när de går in i butiken. Vi har klätt den i en iögonfallande uniform i starka färger för att se till att den inte går att missa när man besöker våra butiker. Många frågar om skyltdockan och varför den är här, vilket är vårt mål: att starta en konversation. Efter det visar vi normalt QR-koderna från MASCOT för kunderna, så att de enkelt kan se alla MASCOT:s serier, om de vill se mer.

    Vi har dessutom skapat en MASCOT® WebShop genom vår webbplats, som hittills har bidragit till 55 % av vår totala försäljning av MASCOT-produkter, så den har varit ett fantastiskt marknadsföringsverktyg för oss. Resterande 45 % har sålts i butiken. Omfattande kampanjer på sociala medier har också hjälpt till att etablera vårt namn som en känd återförsäljare av arbetskläder.

    Läs mer om MASCOT® WebShop

    Vad har vi lärt oss?

    Vår största oro när vi tog in MASCOT som vår nya klädleverantör var att våra kunder inte skulle acceptera det högre priset för MASCOT:s kläder. Vi insåg snart att så inte alls var fallet. MASCOT:s arbetskläder har varit en strålande framgång och har bevisat för oss att det alltid kommer att finnas en marknad för arbetskläder med hög kvalitet som är hållbara och slitstarka. En annan av MASCOT:s styrkor som är värd att nämna är den enorma mängd kläder de erbjuder. MASCOT har över 30 olika serier med allt från skor till vita målarkläder och kläder för trädgårdsarbete, byggnation samt vattentäta serier. Vi tror att detta hjälper MASCOT med deras produktutbud. Eftersom de har så många olika plagg till olika priser finns det alltid något för alla. Det är något vi kan använda i vårt eget produktutbud.